Historiaa

Ekonomiyhdistys ry, Kymenlaakson osasto, perustettiin 12.6.1945 Enso-Gutzeit Oy:n konttorissa Kotkassa. Perustavaan kokoukseen ilmoittautui 21 jäsentä. Osaston johtokuntaan kuuluivat puheenjohtajana toiminut Pentti Immonen sekä Osmo Heiliö, Pentti Öintilä, Unto Aarnio ja Eino Viljanen.

Johtokunta kokoontui ensimmäisenä toimintavuonnaan kerran, jolloin yhdistys osallistui Kotkan kauppakamarin kokoukseen. Läsnä oli 10 jäsentä, jotka kuulivat esityksen uudesta kirjanpitolaista ja ministeri von Fieandtin selotus Suomen rahataloudellisesta kehityksestä.

Alkuvuosina yhdistyksen toiminta keskittyi pääosin tehdasvierailuihin sekä esitelmiin ajankohtaisista aiheista.

Millaista yhdistyksemme toiminta oli 1980-1990-luvuilla?

Kuuntele videoilta yhdistyksen aiempien puheenjohtajien Eija Männyn sekä Kai Kosken muistelmia toiminnasta.

Toiminta 1980-1990-luvuilla

Eija Mänty kertoo videoilla mm. siitä, kuka valmisti hienon puheenjohtajan nuijan, millaisia reissuja tehtiin sekä miten hänen työhuoneessaan ollut moottorisaha liittyi yhdistyksen toimintaan.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Toiminta 1990-luvulla

Kai Koski muistelee videolla mm. Veroiltamat-tapahtumaa sekä stipendirahaston syntyä.